Vilkår for Medarbeidernes tjenester

Medarbeiderne er et lite selskap som tilbyr rusfritt arbeid. Les våre bruker- og tjenestevilkår under.

Henting Hjemme

Vilkår for privat abonnement

Det er ingen bindingstid på Henting Hjemme. Abonnementet kan stanses av kunden når som helst.

Abonnementet betales med kort (Mastercard eller Visa). Vi sender faktura for et halvt år om gangen hvis du ikke har lagt inn betaling eller avbestilt tjenesten innen 12 dager fra kjøpspunktet.

Et fakturagebyr tilkommer på kr 49,-, om du velger å betale med faktura og etter at siste purring om kortbetaling er sendt ut. Dette er for å dekke administrasjon ved faktureringer. Faktura kommer på eFaktura i nettbank og på Vipps, eller evt pr e-post hvis dette ønskes av kunden.

Det tegnes et abonnement for hver boenhet (hvert kjøkken) som leverer avfall.

Abonnementet løper av praktiske grunner selv om du hopper over hentinger i kortere perioder.

Abonnementet fryses i perioden du setter abonnementet på feriemodus på Minside eller ved å kontakte kundeservice på hei@medarbeiderne.no. Du betaler ikke for abonnementet i denne perioden.

Medarbeiderne forbeholder seg muligheten til å levere tjenesten én eller flere dager etter avtalt tidspunkt ved kraftig uvær eller andre uforutsette problemer (hærverk på utstyr, punktering e.l.), men skal alltid varsle kunden om dette.

Privatkunder kan ikke levere næringsavfall.

Kunden kan kun levere følgende avfall:

  • Norsk, dans og svensk pant.
  • Emballasje av glass og metall.
  • Småelektronikk og ledninger.
  • Sko og tekstiler.
  • Lyspærer, lysrør og batterier.

 

Vi tar også i mot annet metall i mindre mengder.

Følgende avfall henter ikke Medarbeiderne:

Papp, papir, plast, porselen, steintøy, ildfaste former, krystallglass, speil, drikkeglass, stekepanner og pyntegjenstander, badekar, verktøy, hvitevarer, brannslukningsapparat, hageprodukter, TVer, stasjonære datamaskiner, bilbatterier og farlig avfall; herunder kjemikalier, spraybokser, maling, beis, lakk, lim, olje og whitesprit.
 

Medarbeiderne forbeholder seg retten til å endre priser og vilkår, men plikter å varsle om dette senest 30 dager før eventuelle endringer trer i kraft.

For øvrig reguleres kontraktsforholdet av Forbrukerkjøpsloven og Angrerettloven.

Ved avtaleinngåelse gir du samtykke i at Medarbeiderne kan sende deg e-post eller SMS om ting som er relevant for din bruk av tjenesten. For eksempel:

  • Varsel om neste henting, endringer av dato etc.
  • Informasjon om endringer i tjenesten.
  • Informasjon om endring av vilkår.

Abonnementet kan i tråd med Angrerettloven avbestilles de første 14 dagene og deretter forløpende før forfall/trekk.

Besøk og bestill tjenesten Henting Hjemme her.

Henting på jobb

  • Vilkår for tjenesten Henting Bedrift reguleres i hver enkelt avtale.

Flyttetjenester, avfallskjøring, renholdsoppdrag og andre oppdrag.

Timene i tilbudet er et anslag basert på opplysninger fra kunden. Dersom kunden ber om at det utføres arbeid etter at tiden i tilbudet har gått ut vil dette også bli fakturert.

Når vi stiller med stor varebil eller lastebil fakturerer vi alltid fra vi kjører fra  vår i  Caspar Storms vei 16 til vi er tilbake. Vi fakturerer for den tiden det tar å reise fra og til vårt kontor, inklusive avfallsdeponering, køkjøring og lignende.

Ved bruk av vår varebil eller lastebil ved avfallskjøring og flytteoppdrag, tilkommer det en kostnad på 349,- pr.time. eller 1898,- pr. dag (eks mva). For renholdsoppdrag tilkommer en egen pris for kjøring. Parkering viderefakturers kunden. Kostnad for eventuell avfallsdeponering tilkommer og viderefaktureres kunden.

Medarbeiderne garanterer for godt utført arbeid, men understreker at Medarbeiderne dersom ikke annet er spesielt avtalt stiller med ufaglært arbeidskraft. Arbeidets kvalitet kan bære preg av å være utført av ufaglærte og omfattes ikke av garantiansvarsloven eller mesterordninger. Arbeidet er ikke arbeid på forretningsmessig vilkår og håndeverkertjenesteloven skal ikke komme til anvendelse.

Dersom kunden mot formodning skulle være misfornøyd med arbeidets kvalitet eller effektivitet bes kunden om å ta kontakt med undertegnede umiddelbart. 

Medarbeidere plikter som et minimum å følge Medarbeidernes HMS-reglement, men skal også få anledning til å sette seg inn i kundens HMS-reglement i tilfeller hvor det finnes. Eventuell nødvendig opplæring og gjennomgang av arbeidsstedspesifikk HMS er kundens ansvar. Arbeidet er ikke forsikret på annen måte enn med vanlig bilforsikring og yrkesskadeforsikring. Gods er ikke forsikret og Medarbeiderne bærer ikke risiko for gods som skades.

Kunden samtykker ved ordrebekreftelse til at møbler og annet avfall som kan gjenbrukes kjøres til ideelle organisasjoner som Maritastiftelsen, Normisjon og Nyttig Butikk heller enn å deponeres som avfall.

Tilbudet gis med forbehold om at arbeidet ønskes utført på en dag hvor Medarbeiderne AS har ledig arbeidskapasitet.

Ved arbeid etter full arbeidsdag (8 timer) på hverdager, samt lørdager tilkommer et tillegg på kr 199,- + mva pr. arbeidstime pr medarbeider. På Søndager og helligdager faktureres 100% av timeprisen.

Ved avbestilling senere enn 7 dager før leveranse faktureres 50% av avtalt pris. Ved avbestilling senere enn 2 dager før leveransedato faktureres 100% av avtalt pris.

Behandling av informasjon vi samler inn og mottar

Medarbeiderne tilstreber å følge EUs forordning for personvern, The General Data Protection Regulation.

Medarbeiderne vil ikke selge eller distribuere navnet ditt, e -postadressen din eller annen personlig informasjon til tredjeparter uten ditt uttrykkelige samtykke, bortsett fra det som er angitt i disse retningslinjene.
Medarbiderne kan kreve tilleggsinformasjon, som for eksempel fakturering- og betalingsinformasjon (inkludert faktureringsadresse, telefonnummer og kredittkortinformasjon), et telefonnummer og/eller en fysisk adresse. Kredittkortinformasjon på en konto lagres og brukes til faktureringsformål.
Medarbeiderne kan motta eller samle informasjon (for eksempel: e-postadresse) om en person som ikke engang er kunde hos Medarbeiderne i forbindelse med annonser, undersøkelser, nyhetsbrev eller generelle henvendelser.
Medarbeiderne bruker informasjonen beskrevet i disse vilkårene til å levere og forbedre våre tjenester og produkter, for fakturering og betalinger, for identifisering og autentisering, for å kontakte kunder og / eller interesserte parter, og for generell forskning og rapportering.

Aldersgrense

Våre vilkår for bruk av tjenestene krever at alle kunder må være minst 18 år (eller ha tillatelse og tilsyn av en ansvarlig forelder eller foresatte). På denne bakgrunn omhandler disse retningslinjene ingen ytterligere diskusjon om mindreåriges bruk av Medarbeidernes tjenester og produkter.

3-part, infomasjonskapsler og sporingsteknologi

Når du åpner og laster inn en side på Medarbeiderne som har en sosial plug-in fra et tredjeparts nettsted eller en tjeneste, som for eksempel en “Liker” eller “Del” -knapp, laster du også innhold fra denne 3-partens nettsted. Nettstedet kan be om informasjonskapsler direkte fra nettleseren din. Disse interaksjonene er underlagt vilkårene og betingelsene i tredjeparts personvernerklæring.
Personvernerklæringen vår gjelder ikke tredjeparter som Medarbeiderne ikke har et eierforhold til eller kontrollerer, eller personer som ikke er ansatt eller engasjert i Medarbeiderne. Hvis du gir personlig informasjon til andre i Medarbeidernes fora eller andre steder på Internett, vil andre vilkår og betingelser for bruk eller avsløring av informasjonen du oppgir gjelde for disse dem. Medarbeiderne påtar seg ingen ansvar for vilkårene og betingelsene for tredjeparts personvern. Du er underlagt vilkårene til disse tredjepartene der de er gjeldende. Medarbeiderne er ikke ansvarlig for personvernet eller sikkerhetspraksisen til andre nettsteder på Internett, selv om de er linket til eller linket fra Medarbeidernes nettsted. Vi oppfordrer deg til å tenke deg om to ganger, før du oppgir noen personlig informasjon til andre.
Medarbeiderne bruker en rekke teknologier for å hjelpe oss å forstå hvordan folk bruker våre nettsteder og tjenester. Medarbeiderne kan samarbeide med tredjepartstjenester som Mailchimp, LinkedIn, Fullstory, Facebook, Google og Hubspot ved å bruke forskjellige sporingsteknologier, som for eksempel innholds-informasjonskapsler, IP-adresser eller andre informasjonskapsler. Disse teknologiene lar en partner gjenkjenne datamaskinen din hver gang du besøker sider under domenet Medarbeiderne.no, men gir ikke tilgang til personlig identifiserbar informasjon fra Medarbeiderne  Medarbeiderne har ikke tilgang eller kontroll over disse tredjepartsteknologiene, og de dekkes ikke av våre retningslinjer for personvern.

Sikker betaling

Betalinger gjøres trygt og sikkert gjennom vår betalingsformidler Stripe. 

Informasjonen sendes kryptert direkte til dem og er aldri innom vår server. 

Vi får kun tilbake en bekreftelse på at betalingen er gjennomført.

Kommunikasjon fra Medarbeiderne AS

Noe kommunikasjon fra Medarbeiderne er tjenestemessig og nødvendig for deg som kunde. Eksempler på tjenestemessige meldinger inkluderer, men er ikke begrenset til, en velkomst- eller bekreftelses-e-post når du melder deg på vår e-postliste, blir kunde, ordrebekreftelse eller korrespondanse med en eller flere medarbeidere eller betalingspåminnelser. Disse meldingene er ikke reklame. Du kan ikke velge bort å motta disse tjenestemessige meldingene fra Medarbeiderne med mindre du avslutter kundeforholdet og gjør det klart at du ikke vil ha mer korrespondanse.
 
Medarbeiderne tilbyr et månedlig nyhetsbrev, som er helt frivillig å melde seg på og av. Når du blir kunde eller velger å abonnere, vil du motta nyhetsbrev fra oss. Muligheten for å abonnere på nyhetsbrev er tilgjengelig for både kunder og besøkende på Medarbeiderne.no. Kunder kan abonnere eller melde seg av nyhetsbrev etc. ved å følge instruksjonene i bunnteksten av nyhetsbrevet. Besøkende på medarbeiderne.no kan abonnere ved å oppgi e -postadressen sin. Besøkende kan melde seg av ved å følge instruksjonene i bunnteksten av nyhetsbrevet.

Når du er kunde hos Medarbeiderne kan vi sende deg e-post eller SMS om ting som er relevant for din bruk av tjenester eller oppdrag du har bestilt. For eksempel:

    • Varsel om neste henting, endringer av dato etc.
    • Informasjon om endringer i tjenesten eller leveransen.
    • Informasjon om endring av vilkår.

Kontroll over din egen data

Vi vil at du skal ha kontroll over din egen data, så Medarbeiderne gir deg muligheten til å redigere eller fjerne informasjonen din fra våre databaser.
Du kan når som helst endre eller oppdatere informasjonen din, for eksempel din fysiske adresse, e-postadresse, telefonnummer eller kredittkortinformasjon hos Medarbeiderne.

Av forskjellige årsaker kan Medarbeiderne kontakte deg om våre tjenester eller andre aktiviteter. Noen av disse meldingene er nødvendige og transaksjonsrelaterte meldinger til kunder. Andre meldinger som for eksempel våre nyhetsbrev er ikke like nødvendige.

Når du registrerer deg på våre hjemmesider og tegner abonnement samtykker du til at vi kan lagre opplysninger om deg i inntil tre år etter at du har avsluttet abonnementet.

Du kan når som helst be om å få opplysningene dine endret eller slettet med umiddelbar virkning ved å kontakte oss på hei@medarbeiderne.no

Merk meldingen med “personvern”.

Endringer i våre vilkår

Medarbeiderne forbeholder seg retten til å endre på vilkårene for personvern og våre tjenester når som helst, så vennligst les dette med jevne mellomrom. Vi vil varsle deg om endringer ved å legge ut en melding på nettstedet vårt eller via e -post. Hvis vi gjør betydelige endringer i vilkårene, vil du bli varslet her, via e -post eller andre steder Medarbeiderne anser det som hensiktsmessig.

Har du spørsmål om våre vilkår?

Ring oss på 401 46 307 eller ta kontakt oss på hei@medarbeiderne.no.

Section-3