Abonner i dag og betal 50% på henting de første 3 måneder.

Avfall for deg,  

arbeid TIL oss

Løs tidsklemma og unngå kø på gjenbruksstasjonen. 

Få hermetikk, glassemballasje, tekstiler, sko, småelektronikk, lyspærer, husholdningsbatterier og pant hentet hver måned på døra.

Abonner og bidra til arbeid for folk som er ferdige med rus og vil jobbe.

Fra kr 265,- kr/mnd (Ingen bindingstid).

Vi sender SMS om henting kvelden før.

Du setter ut avfallet på avtalt sted.

Vi henter avfallet neste dag.

Registrer deg og start et abonnement på månedlig henting av ditt kildeavfall i dag! 

Fra kr 265,- kr/mnd

 (Ingen bindingstid)

Ofte stilte spørsmål

Vi kommer en gang i måneden.

Vi kommer som oftest mellom 0830 og 1500 på én fast dag i måneden. Vi sender alltid tekstmelding dagen før vi kommer. Du kan logge inn og se på Minside hvilken dag vi henter for deg som betaler med kort.

Nei!

Du må ikke være hjemme for at vi skal hente.

Hvis du setter ut avfallet før du reiser vekk eller velger et abonnement som er inkludert sorteringsboks, så er det null problem for oss å hente.

Slik kan Medarbeiderne hente avfallet ditt når du har dratt på ferie eller lignende. Tekstiler og annet avfall vil også holde seg tørt og rent når vi henter det.

Ønsker du sorteringsboks? 

Lei en sorteringsboks for 15,- ekstra i måneden eller kjøp en til odel og eie for 650 kr. Vi monterer og leverer sorteringsboksen ved første henting. Mål:

Bredde: 124 cm

Høyde: 60 cm

Dybde: 55 cm

Er du allerede kunde og ønsker sorteringsboks, så kan du legge til dette på Minside eller sende oss en e-post merket “Sorteringsboks” til hei@medarbeiderne.no.

Med bankkort.

Du kan velge om du ønsker å bli trukket én gang pr måned eller én gang i året når du velger abonnementet. Betalingen blir gjort på en trygg og sikker måte direkte med betalingsløsningen Stripe. Kortinformasjonen er kryptert, og blir aldri lagret hos oss. Vi mottar kun en bekreftelse på at betalingen har er fullfør. Du får beskjed om når du evt må endre betalingskort på Minside.

 

Vi setter opp en efaktura for 6 måneder som du betaler i nettbank eller Vipps, når du ikke har oppgitt et betalingkort innen 15 dager etter bestilling eller avvist kort. Da påløper det en fakturagebyr på 49.- kr pr faktura.

Ingen bindingstid.

Du stanser abonnementet når du vil på Minside eller ved å sende oss en e-post merket “Henting Hjemme Oppsigelse” til hei@medarbeiderne.

Dette henter vi:

Sorterer avfallet før vi henter. Det sparer oss mye tid, slik at vi rekker å hente hos naboen din.

Dette henter vi ikke: Papp, papir, plast, porselen, steintøy, ildfaste former, krystallglass, speil, drikkeglass, stekepanner og pyntegjenstander, badekar, verktøy, hvitevarer, brannslukningsapparat, hageprodukter, TVer, stasjonære datamaskiner, bilbatterier og farlig avfall; herunder kjemikalier, spraybokser, maling, beis, lakk, lim, olje og whitesprit.

Det gjenvinnes

Avfall vi tar imot i Oslo håndteres av Franzefoss Gjennvinning AS.
Avfall samlet inn i Lørenskog håndteres av ROAF.

Glassemballasje
Sendes til sortering og deretter videre til materialgjenvinning og brukes blant annet i isolasjon (Glava) (100{30ecd02efd08ef0a6e2de7ea9d43bf89789056fd197cbd044b8a46ae58d3d2df}).

Metallemballasje
Sendes til smelteverk og stålverk som gjenvinner materialet (100{30ecd02efd08ef0a6e2de7ea9d43bf89789056fd197cbd044b8a46ae58d3d2df}) til for eksempel motordeler, spiker og armeringsjern.

El-avfall hentes av Elretur.

Tekstiler leveres hos Fretex.

Lyspærer og lysrør gjenvinnes av Franzefoss.

Batterier hentes av Revac på oppdrag fra Norsirk.

Nespressokapsler leveres tilbake til Nespresso via Norsk Gjenvinning i samarbeid. Kaffen skilles ut og aluminium gjenvinnes.

 

Vi har en løsning for sameier og borettslag!

Vi henter for kr 264,- pr. adresse/hentepunkt og 49,- pr. kjøkken/husholdning. Dette forutsetter et felles hentepunkt og felles fakturakontakt.

Eksempler:

  • Et borettslag med 100 husstander og to hentepunkt betaler 528 kr pr mnd + 49,- pr. enhet pr. mnd.
  • Et sameie med 10 kjøkken betaler 264,- /mnd + kr 49,- pr. enhet pr. mnd.
  • Fire naboer som har ett felles hentepunkt og faktura betaler 264,- kr/mnd + 49,- hver pr. mnd.

Ved første henting kan vi sette ut avfallsdunker som er store nok til det dere har samlet opp i løpet av den første måneden. De koster fra kr 750 ink. mva. for 120 liter og leveres ved første henting (bilde til venstre). Større dunker kan selvfølgelig bestilles.

Send en forespørsel om henting her.

Bare si ifra

Om du betaler med kort, så er det enkleste er å avslutte abonnementet på Minside, under “Betaling” og ved å klikke på “Avslutt abonnement”.

Om du betaler pr faktura, så kan du sende en e-post kan til hei@medarbeiderne.no,  som privat, bedrift eller borettslag. Merk e-post med “Oppsigelse”.

Abonnementet løper til du stanser abonnementet. Vi anbefaler å stoppe abonnementet før fakturaen forfaller.

Avtaleforholdet reguleres av angrefristloven og forbrukerkjøpsloven.

Se alle våre vilkår for Henting her.

Vi skaper en trygg, ordinær arbeidsplass

Medarbeiderne ble startet for å bevise at folk med en rusbakgrunn kan jobbe og bidra til fellesskapet. Vi gir medarbeiderne våre en trygg, ordinær arbeidsplass med vanlige arbeidsavtaler. Alle medarbeidere får lønn fra dag én.

Det betyr at ingen er på avklaring, arbeidstrening, utprøving eller arbeidspraksis. Vi tror det for mange er enklere, bedre og riktigere bare å få jobb. Lønna betales av deg som er kunde og ikke av NAV.

Hos oss er felleskapet viktig. Medarbeiderne skal være en inkluderende arbeidsplass. Derfor har vi sosiale aktiviteter så ofte vi kan -vi liker å tro at vi tar godt vare på medarbeiderne våre og hverandre. Vi bygger selskapet sammen og har en felles visjon om å vise hele verden hvordan tidligere rusavhengige kan bli ressurssterke arbeidstakere hvis de får felleskap, ansvar og rammer.

Les mer Om Medarbeiderne og om jobb i Medarbeiderne.