Spørsmål og svar

Start video
Vi skaper en trygg, ordinær arbeidsplass

Vi gir Medarbeiderne våre en trygg, ordinær arbeidsplass med vanlige arbeidsavtaler. Alle medarbeidere får lønn fra dag én.

Det betyr at ingen er på avklaring, arbeidstrening, utprøving eller arbeidspraksis. Vi tror det for mange er enklere, bedre og riktigere å bare få jobb. Lønna betales av kundene, ikke av NAV.

Vi har en del sosiale aktiviteter og liker å tro at vi tar godt vare på medarbeiderne våre med jevnlige samtaler, Fullmånesamling (hyttetur) og mye mer. Vi bygger selskapet sammen og har en felles visjon om å vise hele verden hvordan tidligere rusavhengige kan bli ressurssterke arbeidstakere hvis de får felleskap, ansvar og rammer.

Les mer om jobb i Medarbeiderne.

Det det har vært mat eller drikke i
Vi henter pant, glass- og metallemballasje. Har det ikke vært mat i det er det ikke emballasje. Glass- og metallemballasje er ting som vinflasker, kaviartuber, hermetikk.

Tekstiler som er rene og tørre
Det gjør ingenting om tekstiler er ødelagt. Det som ikke kan selges i Fretex’ butikker kan gjenvinnes

Flasker og bokser med pant

Metallemballasje inkluderer all emballasje av metall, for eksempel hermetikkbokser, aluminiumsformer, påleggstuber av metall og telysholdere.

Glassemballasje er glassflasker uten pant, syltetøyglass og lignende. Skyll glassemballasje i kaldt vann slik at den er tom og la det tørke.

Lyspærer, lysrør og batterier kan leveres hver for seg i knytt pose

Småelektrisk avfall mindre enn brødristere
barbermaskiner, hårfønere, mobiltelefoner, bærbare datamaskiner, lyspærer og lysrør, ledninger, småbatterier, juletrebelysning, strykehjern, vannkokere, stavmiksere kalkulatorer, fotoapparater, telefoner, brødristere, walkman, discman, MP3-spillere, røykvarslere, elektrisk verktøy, lommelykter og tilsvarende småelektrisk avfall som tar mindre plass enn en brødrister.

Typiske ting som ikke bør leveres til oss er: porselen, steintøy, ildfaste former, krystallglass, speil, drikkeglass, stekepanner og pyntegjenstander, badekar, verktøy, hvitevarer, gressklippere, brannslukningsapparat, mikrobølgeovner, hageprodukter, stereoanlegg, støvsugere, hvitevarer, TVer, stasjonære datamaskiner, bilbatterier og farlig avfall; herunder kjemikalier, spraybokser, maling, beis, lakk, lim, olje og whitesprit.

Vanlig abonnement koster 199,- pr. måned eller 1999 pr. år.

De fleste kundene betaler med kort på nett. Dersom man skulle glemme dette mottar man faktura for et halvt år om gangen.

Har du kjøpt abonnement på dør koster det kun 189,- pr. måned. Rabatten fra rabattkoden trekkes fra i det du betaler.

Oslo, Bærum og Lørenskog

Vi jobber stadig med å utvide området vårt, men enn så lenge er det mange tusen husstander i Oslo vi ikke har vært i kontakt med for å tilby tjenestene våre.

Sett ut avfallet før ruta begynner

Du har henting på en fast dato hver måned. Send tekstmeldingen MEDARBEIDERNE NESTE til 2242 eller logg deg inn på Minside for å finne ut når du har henting.

Dagtidsruter kjører ut fra kontoret 08:30 og kveldsruter begynner 16:00. Vi tilstreber å gjøre siste henting før kl 22:00.

Dobbeltsjekk tekstmelding eller e-post fra oss hvis du er usikker.

Vi sender alltid påminnelse om at vi kommer, kl 18 dagen før henting.

Det gjenvinnes

Avfall vi tar imot i Oslo håndteres av Franzefoss Gjennvinning AS.
Avfall samlet inn i Lørenskog håndteres av ROAF.

Glassemballasje
Sendes til sortering og deretter videre til materialgjenvinning og brukes blant annet i isolasjon (Glava) (100%).

Metallemballasje
Sendes til smelteverk og stålverk som gjenvinner materialet (100%) til for eksempel motordeler, spiker og armeringsjern.

El-avfall hentes av Elretur.

Tekstiler leveres hos Fretex.

Lyspærer og lysrør gjenvinnes av Franzefoss.

Batterier hentes av Revac på oppdrag fra Norsirk.

Nespressokapsler leveres tilbake til Nespresso via Norsk Gjenvinning i samarbeid. Kaffen skilles ut og aluminium gjenvinnes.

Du kan hoppe over en enkelt henting
  • så sent som noen minutter før vi er ved huset ditt
  • dette gjør ingenting med betaling.
  • dette gjør du på Minside eller ved å sende tekstmeldingen «MEDARBEIDERNE HOPPOVER» til 2242.
Du kan sette abonnementet på ferie på Minside
  •  abonnementet kan settes på ferie en eller flere måneder
  • dette stanser betaling i perioden
  • du må sette abonnementet på ferie før måneden har begynt
 Vi er i nærheten uansett

Vi besøker 50-70 husstander i løpet av en rutegjennomføring, og sannsynligvis kjører vi uansett forbi huset.

Vi har ikke vinterferie, påskeferie, fellesferie, høstferie eller juleferie utenom de røde dagene.

På rød dag kjøres ruta på nærmeste ledige virkedag hvor vi har ledig bil.

Hvis du bestiller en boks slipper du å tenke på når vi kommer. Putt avfallet i boksen, og vipps, så er avfallet magisk borte.

Vi har en løsning for sameier og borettslag!

Vi henter for kr 199,- pr. adresse og 45,- pr. kjøkken/bohenhet. Dette forutsetter et felles hentepunkt og felles fakturakontakt.

Eksempler:

  • Et borettslag med 100 husstander og to hentepunkt betaler kr 46,- pr. enhet pr. mnd.
  • Et sameie med 10 kjøkken betaler kr 64,- pr. enhet pr. mnd.
  • Fire naboer som har felles hentepunkt og faktura betaler 94,- hver pr. mnd.

Ved første henting kan vi sette ut avfallsdunker som er store nok til det dere har samlet opp i løpet av den første måneden. De koster fra kr 750 ink. mva. for 120 liter og leveres ved første henting (bilde til venstre). Større dunker kan selvfølgelig bestilles.

Ta kontakt på tlf. 481 13 293 eller skriv til hei@medarbeiderne.no for et pristilbud!40146307

Bare si ifra

Det enkleste er å avslutte abonnemenet på Minside, men du kan også ringe oss på 401 46 307 eller sende en SMS til 2242 med kodeordet MEDARBEIDERNE STOPP.

E-post kan sendes til hei@medarbeiderne.no.

Alle abonnement løper til du stanser abonnementet og du bør gjøre det før fakturaen forfaller.

Avtaleforholdet reguleres av angrefristloven og forbrukerkjøpsloven.

Se alle vilkår for tjenesten her.

Still oss gjerne et spørsmål på Facebook, ring oss på ​40146307 eller send en e-post til hei@medarbeiderne.no.