Ofte stilte spørsmål

Her finner du svar på ofte stilte spørsmål vi får om tjenestene våre og Medarbeiderne.

Klikk på tjenesten det gjelder for å komme kjapt frem:

Henting Hjemme   Flytt&Sjau 

Henting Hjemme

Vi kommer én gang i måneden.

Du får tildelt en fast dato så fort vi har lagt deg inn på en rute. Vi sender alltid en SMS dagen før vi kommer.

Ønsker du å hoppe over en henting eller sette abonnementet på feriemodus, så kan du legge dette inn på Minside

Nei!

Du må ikke være hjemme for at vi skal hente.

Hvis du setter ut avfallet før du reiser vekk eller velger et abonnement som er inkludert sorteringsboks, så er det null problem for oss å hente.

Abonnement med boks koster 25,- ekstra i måneden. Vi leverer og plasserer boksen akkurat der du ønsker å få den plassert.

Boksen er 124 cm bred.

Hvis du ombestemmer deg og vil ha boks senere kan du endre dette på Minside. Du logger på med ditt registrerte mobilnummer.

Du betaler med bankkort.

Du kan velge om du ønsker å bli trukket én gang pr måned eller én gang i året når du velger abonnement. Kortopplysningene dine overføres i en kryptert SSL-prosess, som gjør det helt trygt å handle med betalingskort hos Medarbeiderne. Betalingen blir gjort på en trygg og sikker måte direkte med betalingsløsningen Stripe.

Stripe er en betalingsløsning som brukes av flere små og store selskap på internett som Hennes & Mauritz, Volvo og Kahoot.
Du kan lese mer om Stripe her: https://stripe.com/en-no

Vi mottar kun en bekreftelse på at betalingen er gjennomført og evt betalinger som ikke gjennomføres på grunn av utgått kort, sperret kort og lignende. Du får beskjed om når du evt må endre betalingskort på Minside.

Ingen bindingstid.

Du stanser abonnementet når du vil på Minside. Er du fakturakunde å kan du sende oss en e-post til hei@medarbeiderne.no eller ringe oss på 401 46 307.

Dette henter vi:

Det gjenvinnes

Avfall vi tar imot i Oslo håndteres av Franzefoss Gjennvinning AS.
Avfall samlet inn i Lørenskog håndteres av ROAF.

Glassemballasje
Sendes til sortering og deretter videre til materialgjenvinning og brukes blant annet i isolasjon (Glava) (100{30ecd02efd08ef0a6e2de7ea9d43bf89789056fd197cbd044b8a46ae58d3d2df}).

Metallemballasje
Sendes til smelteverk og stålverk som gjenvinner materialet til for eksempel motordeler, spiker og armeringsjern.

El-avfall hentes av Elretur.

Tekstiler leveres hos Fretex.

Lyspærer og lysrør gjenvinnes av Franzefoss.

Batterier hentes av Revac på oppdrag fra Norsirk.

Nespressokapsler leveres tilbake til Nespresso via Norsk Gjenvinning i samarbeid. Kaffen skilles ut og aluminium gjenvinnes.

Vi har en løsning for sameier og borettslag!

Vi henter for kr 249,- pr. adresse og 45,- pr. kjøkken/bohenhet. Dette forutsetter et felles hentepunkt og felles fakturakontakt.

Eksempler:

  • Et borettslag med 100 husstander og to hentepunkt betaler kr 46,- pr. enhet pr. mnd.
  • Et sameie med 10 kjøkken betaler kr 64,- pr. enhet pr. mnd.
  • Fire naboer som har felles hentepunkt og faktura betaler 94,- hver pr. mnd.

Ved første henting kan vi sette ut avfallsdunker som er store nok til det dere har samlet opp i løpet av den første måneden. De koster fra kr 750 ink. mva. for 120 liter og leveres ved første henting (bilde til venstre). Større dunker kan selvfølgelig bestilles.

Ta kontakt på tlf. 401 46 307 eller skriv til hei@medarbeiderne.no for et pristilbud!

Si opp på Minside eller pr e-post.

Det enkleste er å avslutte abonnementet ditt på Minside her:

  1. Logg inn med ditt telefonnummer og koden du mottar.
  2. Gå til «Betaling» i menyen.
  3. Klikk «Stopp abonnement» nederst.
  4. klikk deretter «Avslutt abonnement».

 

Er du en fakturakunde eller bedriftskunde? Send oss en e-post til hei@medarbeiderne.no.

Alle abonnementer løper til du stanser abonnementet og du bør gjøre det før fakturaen forfaller, hvis du betaler over faktura.

Avtaleforholdet reguleres av angrefristloven og forbrukerkjøpsloven.

Se alle vilkår for tjenesten her.

Her henter vi:

Vi henter i Oslo, Bærum, Lørenskog og Nittedal. 

Vi ønsker stadig å utvide tilbudet vårt og hente hos flere.

Bor du ikke i Oslo, Bærum, Lørenskog eller i Nittedal, men ønsker å bidra til rusfrie arbeidsplasser ved at vi henter ditt pant og kildesortering én gang i måneden? 

Da kan du legge igjen din kontaktinformasjon her, så får du først beskjed når vi åpner en rute i nærheten av deg.

Vi skaper en trygg, ordinær arbeidsplass

Vi gir Medarbeiderne våre en trygg, ordinær arbeidsplass med vanlige arbeidsavtaler. Alle medarbeidere får lønn fra dag én.

Det betyr at ingen er på avklaring, arbeidstrening, utprøving eller arbeidspraksis. Vi tror det for mange er enklere, bedre og riktigere bare å få jobb. Lønna betales av kundene, ikke av NAV.

Vi har en del sosiale aktiviteter og liker å tro at vi tar godt vare på medarbeiderne våre. Vi bygger selskapet sammen og har en felles visjon om å vise hele verden hvordan tidligere rusavhengige kan bli ressurssterke arbeidstakere hvis de får felleskap, ansvar og rammer.

Les mer om jobb i Medarbeiderne.

Flytt&Sjau

Ja det gjør vi! 🙂

Vi tar oppdrag utenfor Oslo.
Vi må fortsatt informere at vi estimerer pris på oppdrag og fakturerer etter hvor lang tid medarbeidere og biler må være ute på oppdrag -fra medarbeiderne forlater Ensjøveien 3 til de er tilbake.

Vi fakturer for oppdraget i etterkant.

Fakturaen sendes til den adressen eller e-postadressen du måtte ønske.

Når vi stiller med bil fakturerer vi alltid fra vi kjører fra vår parkeringsplass på Ensjø til vi er tilbake. Vi fakturerer alltid minimum 3 timer pr. medarbeider og alltid en halv time for oppmøte og en halv time for reise tilbake.

Fra kr 399,-/time pr medarbeider. Vi stiller med stor kassebil for kr 299,-/time eller 1698,- /døgn. (eks mva).

Når vi stiller med bil fakturerer vi alltid fra vi kjører fra vår parkeringsplass på Ensjø til vi er tilbake. Vi fakturerer alltid minimum 3 timer pr. medarbeider og alltid en halv time for oppmøte og en halv time for reise tilbake.

For eksempel ett oppdrag med 2 medarbeidere inkludert kassebil én dag:

(399 kr x 8 timer) + 1698 kr = 8082 kr (eks mva).

 


Tiden vi bruker i trafikkork, kø ved avfallsdeponi eller lignende forsinkelser er tid vi må lønne våre ansatte for og en del av vår hverdag – tid brukt på slikt vil bli fakturert

Kostnad for evt. avfallsdeponering tilkommer etter faste priser.


 

Fant du ikke spørsmålet ditt?

Send oss ditt spørsmål under, slik at vi kan hjelpe deg og andre som lurer på det samme! Takk på forhånd! 🙂